Consultoria de Comunicació per a empreses i institucions / Gabinet de Premsa
Comunicació estratègica / Comunicació de Crisi / Serveis personalitzats
Més de vint-i-cinc anys d'experiència (mitjans de comunicació, comunicació institucional, consultoria de comunicació)

24/5/16

La Generalitat i l'Institut Català de la Cuina presenten la campanya de promoció del segell Venda de Proximitat-Circuit Curt

Antoni Díaz i Pepa Aymamí
La Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries i la Fundació Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica (FICCG) han presentat avui la campanya de promoció del segell “Venda de Proximitat-Circuit Curt” per a restaurants del Barcelonès i el Baix Llobregat que reconeix als establiments que elaboren cuina amb productes de proximitat. La campanya té per objectiu “fomentar les relacions comercials entre productors locals i restauradors”.

La presentació del segell “Venda de Proximitat-Circuit Curt” ha comptat amb la participació dels restaurants i establiments gastronòmics del Barcelonès i el Baix Llobregat que hi participen en la campanya, a qui se'ls ha lliurat material promocional, el segell distintiu i el diploma de “Reconeixement de la cuina feta amb producte de proximitat”. De moment, hi participen en la campanya 36 restaurants d'aquestes dues comarques.

Com a material promocional s'han editat unes mini guies desplegables on hi figura informació sobre la campanya “Venda de Proximitat-Circuit Curt” i un llistat amb tots els restaurants i establiments gastronòmics que han demostrat el seu compromís i responsabilitat amb el territori adherint-se a la mateixa. Aquestes guies restaran a disposició dels clients dels restaurants adherits i també es poden obtenir en els consells comarcals.

La presentació ha comptat amb la participació d'Antoni Díaz, director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries; Pepa Aymamí, directora de la Fundació Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica; Joan Gòdia, subdirector general d’Indústries i Qualitat Agroalimentàries; Sergi Company (Restaurant Sergi de Meià), i Josep Manuel Rueda, director del Museu d’Arqueologia de Catalunya.

Segons ha explicat Antoni Díaz durant la presentació, el segell “Venda de Proximitat-Circuit Curt dóna valor afegit als plats que elaboren els restauradors”. Segons el director general, “els consumidors cada cop són més exigents i cada cop volen saber més sobre el que mengen, per això busca els productes propis i de proximitat. Abans –ha afegit– això només passava al comerç, però ara també és molt freqüent als restaurants”.

En nom dels restauradors ha intervingut Sergi de Meià, que ha afirmat que “aquesta campanya ens anirà molt bé als professionals que donem valor al producte de proximitat, que ens ajuda a fer una cuina de qualitat”. Segons el xef, “els clients busquen aquests productes perquè tenen el sentiment de que consumint-lo ajuden a la economia local”.