Ports
de la Generalitat ha adjudicat mitjançant concurs públic a
l'empresa Varador 2000 el contracte de gestió de la dàrsena per a
embarcacions de gran eslora del port de Mataró. L'empresa gestionarà
aquest amarrador per a superiots, anomenat Mataró Marina Barcelona,
durant els propers anys.
Ricard Font i Xiqui Mas durant la signatura de l'acord |
El
secretari d’Infraestructures i Mobilitat i president
del Ports de la Generalitat, Ricard Font, i el director general de
l'empresa Varador 2000, Xiqui Mas, han formalitzat avui amb la seva
signatura l'acord que possibilita la gestió d'aquesta
infraestructura pública en règim de concessió administrativa.
El
nou contracte de gestió d'aquest espai portuari contempla
l'explotació de tota la dàrsena, situada a l'interior del moll de
ponent del port de Mataró. Això inclou totes les esplanades, molls,
vials, edificacions i làmina d'aigua,
que el concessionari adequarà a les necessitats de l'activitat a
desenvolupar.
Durant
els darrers tres anys Varador 2000 ja ha gestionat en règim
d'autorització administrativa una part de la dàrsena. La
transformació de l'antiga dàrsena pesquera en una moderna marina
per a superiots ha estat possible gràcies a la
visió estratègica que en el seu moment van tenir l'empresa i Ports
de la Generalitat per transformar aquest espai en un focus de
dinamització del sector nàutic, motor de creació d'ocupació i
punt de reactivació econòmica dels serveis de l'entorn immediat del
port (hotel, bars, restaurants, serveis nàutics...) i de la ciutat
de Mataró (hotels, pensions, comerç, restauració, etc.).
Clipping de premsa: El Punt Avui, Naucher, Náutica & Yates, Capgros, Barcos a vela, Barcos a motor, Ràdio Arenys, Panorama náutico.