Consultoria de Comunicació per a empreses i institucions / Gabinet de Premsa
Comunicació estratègica / Comunicació de Crisi / Serveis personalitzats
Més de vint-i-cinc anys d'experiència (mitjans de comunicació, comunicació institucional, consultoria de comunicació)

1/3/16

La cuina de la residència Sant Miquel Arcàngel de Tortosa distingida amb el segell de qualitat Marca Cuina Catalana

El bisbe de Tortosa, Mn. Enrique Benavent, ha presidit aquest migdia l'acte de col·locació de la placa identificativa de la Marca Cuina Catalana en la Residència Sant Miquel Arcàngel de Tortosa. El menjador d'aquesta residència de la tercera edat del Bisbat forma part de la xarxa de Cuina Gestió, empresa de Reus que gestiona 118 menjadors i cuines de diversos col·lectius com residències de la tercera edat, escoles, empreses i clíniques privades d'arreu de Catalunya.

Cuina Gestió és l’encarregada de proporcionar als residents de la Residència Sant Miquel Arcàngel tots els àpats, implementant al centre totes les característiques tècniques i d’elaboració dels plats, seguint la filosofia d'elaborar cuina casolana, de proximitat i amb productes de temporada.

A l'acte de col·locació de la placa de la Marca Cuina Catalana en la Residència Sant Miquel Arcàngel de Tortosa també han assistit el director general de Cuina Gestió, Víctor Rafecas acompanyat de diversos directius de l'empresa, i Pepa Aymamí, directora general de la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG), l'entitat que gestiona i promou la Marca arreu del país.

Durant l'acte el bisbe de Tortosa ha destacat que “els avis han de menjar bé, ja que això els ajuda a mantenir un bon estat d'ànim. He estat al capdavant de col·legis majors i seminaris i sé per experiència pròpia que quan la cuina funciona i es menja bé, la comunitat està més alegre i la convivència millora”.

El director general de Cuina Gestió, Víctor Rafecas, ha destacat que la Marca és com una mena d'ISO de qualitat “que ens estimula dia a dia a fer-ho millor i a cuinar amb els millors cuiners i els millors productes”.

Finalment Pepa Aymamí, directora general de la FICCG, ha destacat que “per a la gent gran les receptes de sempre i la cuina tradicional no són només alimentació sinó també una teràpia emocional, una activació dels records, dels sentits, un exercici de memòria que millora clarament el seu estat d’ànim i de salut”

19/2/16

Vichy Catalan participa en la feria Gulfood 2016 de Dubai con el objetivo de crecer en exportación


Vichy Catalan y sus marcas VCH Barcelona, Font d'Or, Mondariz, Monte Pinos y Lambda participarán en la Gulfood 2016, una de las ferias internacionales más importantes de la industria de la alimentación, que se celebra en Dubai (Emiratos Árabes Unidos ). La edición de este año tendrá lugar del 21 al 25 de febrero de 2016 en el recinto ferial Dubai International Convention and Exhibition Center, situado en el Dubai World Trade Center.

Vichy Catalan y todas sus marcas ocuparán el stand S-G9 del pabellón Sheikh Saeed, que se convertirá en el punto de encuentro con los partners comerciales de más de 50 países, donde todas las marcas gozan de reconocido prestigio en el segmento gourmet. Vichy Catalan participa por tercera vez en esta feria, que acoge empresas del sector alimentación y bebidas no alcohólicas.

Incrementar las exportaciones un 11% en 2016

La compañía hace tiempo que apuesta de forma decidida por la internacionalización. La participación en certámenes como el Gulfood es muy importante, ya que "nos permite desarrollar adecuadamente nuestros planes de expansión en los países de Oriente Medio y, además, estrechar vínculos con nuestros partners", ha señalado Philippe Marciniak, Export Manager de la compañía. Actualmente las marcas de Vichy Catalan están presente en 50 países diferentes. Durante el año 2015 se abrió mercado en tres países de Oriente Medio y Asia: Arabia Saudí, India y China.


En 2016 la empresa prevé aumentar sus exportaciones un 11%. Los cinco países con mayor volumen de exportación de la empresa son Puerto Rico, Marruecos, Francia, China e Irlanda.


11/2/16

"Professional and technical service at Varador 2000 shipyard is extremely good"



ZOLTAN BOGNAR, CAPTAIN OF THE SAILING YACHT CASSIOPEIA 68

During various months, before heading to the Caribbean, the Cassiopeia 68 has stayed in the Arenys de Mar (Barcelona) Varador 2000 shipyard where it has undergone a complete technical refit. The vessel, designed by Reichel Pugh for Marten Yacht, was built three years ago at the Green Marine Ltd. shipyard in Southampton. However, the first part of the construction process was carried out in Australia.

The captain of this beautiful sailing yacht, the Magyar Zoltan Bognar, says that he has come to Spain "to find good technical service" after having had several somewhat negative experiences in Caribbean shipyards, where the vessel has its base port. Bognar, who boasts a twenty-year experience as captain and is not a man to mince his words, says: "after having worked in the sector for so many years I can tell immediately whether technicians working aboard the vessel are good or bad. It's hard to admit, but I have had to sail many miles and come to the Mediterranean to find technical standards that I could not find in the Caribbean".

Bognar explains that some of the shipyards he has visited before choosing Varador 2000 "were much cheaper but offered a very low technical level. Some places are ideal to moor but don't have a good electrician nor a good plumber" The captain is "very satisfied" with the works carried out on the Cassiopeia 68 at Varador 2000, which at times has also relied on the collaboration of the technicians of Sailing Solutions to carry out some of the tasks. The works done include anti fouling and keel and hydraulic works.

11/12/15

Formación técnica sobre mantenimiento de embarcaciones para alumnos de formación profesional en Mataró Marina Barcelona


Participan 25 alumnos del INS Miquel Biada de Mataró

Veinticinco jóvenes estudiantes de formación profesional del Instituto Miquel Biada de Mataró reciben formación práctica y técnica específica sobre mantenimiento y repair & refit de embarcaciones en el espacio de formación de Mataró Marina Barcelona, la dársena para superyates que gestiona la empresa Varador 2000 en el puerto de Mataró.

El Ayuntamiento de Mataró, titular de este centro educativo, ha vuelto a confiar el desarrollo de esta nueva oferta formativa de carácter profesional en Varador 2000, una de las empresas líderes del sector náutico catalán que siempre ha apostado por la formación y por mejorar la cualificación técnica de los profesionales. Estos alumnos cursan el ciclo formativo de grado medio de Mantenimiento de barcos de recreo y servicios portuarios, un ciclo que tiene una duración de dos cursos académicos.

Durante este curso 2015-16, los alumnos complementan su formación en los talleres del Instituto Miquel Biada con la que reciben en las instalaciones portuarias de Varador 2000 en Mataró a cargo de personal docente especialista de la propia empresa. Los alumnos realizan 9 horas semanales de formación práctica y técnica en las instalaciones de la empresa en Mataró. En total, deben completar 33 semanas de formación.

Una vez completados los dos cursos académicos, los alumnos también podrán complementar su formación realizando prácticas en Varador 2000 y en las empresas especializadas del sector náutico que tienen ubicados sus talleres en sus instalaciones.

9/12/15

"Carrying out the refit of the Ocean Pearl at Varador 2000 has been a great choice"



MACIEK PIEJKO, CAPTAIN OF THE MAXI CATAMARAN OCEAN PEARL

Abandoned in Qatar for the last eight years, the maxi catamaran Ocean Pearl, previously named Club Med, has returned to its original glory after spending a year and a half in the dry dock at Mataró Marina Barcelona, the maxi yacht marina managed by Varador 2000 in the port of Mataró. After many months of hard work, the technicians at Varador 2000 and the vessel's own land team have left the vessel as good as new. The Ocean Pearl has undergone a complete refit, including hull repair and painting, rigging, internal woodworks, installation of new electronic and electric systems, and more components.

Carrying out all the work on this giant catamaran has not been an easy task. It is 33.50-metres long, boasts a 17.50-metre beam, a 41.50-metre mast and weighs 20 tons. As Captain Maciek Piejko explains, "at first we were going to carry out the repair works in Barcelona, but we didn't like what we saw and we decided to relay on Varador 2000, a yard with very good references in the boating sector and well-known internationally. Additionally, it is located just a few miles from the capital". The Captain has no regrets: "it has been a great choice. Varador 2000 boasts amazing premises and top class professionals, who have made the work of our technicians much easier; the truth is that we are very happy with the way things have worked out. After so many months of work the result is extremely positive".

Piejko, a 48 years old Polish man, who has worked for over 20 years in the boating sector, 10 of which as professional captain, explains that he was the one who convinced the Qatari owner of the Ocean Pearl, "first I convinced him to buy the vessel and then to carry out the refit". The completely renovated catamaran will remain moored at the Mataró Marina Barcelona until next summer and then "it will probably be sold for private use; I doubt it will compete again" says the Captain, who is convinced that soon he will need to relay once again on Varador 2000's services: "the owner is planning on renovating another boat and we will most likely bring it here, considering the excellent experience we have had with the Ocean Pearl"

2/12/15

L'Escola Montanyans de Sant Marçal, primer centre educatiu col·laborador de la Marca Cuina Catalana gràcies a l'empresa Teno


 

 

La Marca Cuina Catalana, l'únic segell de garantia que identifica els establiments i empreses vinculades a l'alimentació que elaboren cuina tradicional catalana arreu del país, acaba d'aterrar a les escoles de la mà de l'empresa Teno. Aquesta empresa gestiona 40 menjadors i cuines de diversos col·lectius com escoles, llars d'infants i residencies de la tercera edat arreu de Catalunya. La Marca Cuina Catalana la gestiona la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG).

La primera escola que s'ha convertit en col·laboradora de la Marca Cuina Catalana ha estat l'Escola Montanyans de Sant Marçal (Castellet i la Gornal). El menjador d'aquesta escola forma part de la xarxa de Teno, que es va poder adherir a la Marca perquè els seus menús inclouen un nombre elevat de plats de cuina catalana i perquè només utilitza per cuinar-los productes de proximitat i de temporada.


La presentació de la Marca Cuina Catalana a l'Escola Montanyans ha estat un esdeveniment de primer ordre en l'àmbit escolar. Un grup d'alumnes d'Educació Primària -de primer, segon i tercer cicle- d'aquest centre educatiu s'han convertit en periodistes ocasionals i han sotmès al director general de Teno Eduard Terrades, i a la directora general de la FICCG Pepa Aymamí, a una bateria de preguntes relacionades amb la Marca, la seva implantació, per a què serveix i per què la seva escola pot tenir la Marca i altres escoles no, entre altres moltes qüestions.

La presentació de la Marca als nens de l'Escola Montanyans en el format de roda de premsa que s'ha esmentat és una forma d'apropar de forma lúdica i en un entorn educatiu el patrimoni culinari català i els productes que el conformen. És, a més, una acció de bones pràctiques relacionada amb la promoció de la cuina del país i del seu coneixement entre els més petits. Per tant, també es pot considerar una acció de promoció de la Candidatura UNESCO Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat que promou la FICCG amb el suport de Teno i d'altres empreses i institucions, per aconseguir el reconeixement de la cuina catalana tradicional com a patrimoni cultural immaterial de la humanitat en la modalitat de bones pràctiques.

Recull de premsa: RTV Vilafranca, Eix Diari