Consultoria de Comunicació per a empreses i institucions / Gabinet de Premsa
Comunicació estratègica / Comunicació de Crisi / Serveis personalitzats
Més de vint-i-cinc anys d'experiència (mitjans de comunicació, comunicació institucional, consultoria de comunicació)

24/2/15

PIMEC dóna suport a la campanya Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat




PIMEC col·laborarà amb la difusió de la campanya Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat, Candidatura UNESCO. La patronal, a través de la sectorial PIMEC Agroalimentària, ha signat avui un conveni amb la Fundació Institut Català de la Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG) -impulsora de la campanya- mitjançant el qual PIMEC es compromet a difondre entre tots els seus associats i per tots els mitjans possibles la candidatura de la cuina catalana com a patrimoni cultural immaterial de la humanitat en la modalitat de bones pràctiques.

El conveni l'han signat Josep González, president de PIMEC, i Pepa Aymamí, directora general de la FICCG, i ha tingut com a testimoni el president de la Candidatura i conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Josep Maria Pelegrí, que amb la seva presencia a l'acte ha avalat de nou el suport del govern català a aquesta Candidatura.

PIMEC difondrà entre els seus associats (a través dels seus butlletins, publicacions, newsletters o d’altres mitjans de comunicació) les activitats que porti a terme la FICCG per aconseguir el reconeixement de la cuina catalana com a patrimoni de la humanitat per la UNESCO. La patronal també afavorirà la creació de sinergies entre els seus associats i la FICCG, per tal de cercar o establir acords de col·laboració i esponsorització de suport a la Candidatura.

Així mateix, PIMEC donarà suport logístic a les accions que puguin emprendre els seus associats que puguin esdevenir beneficioses per a ambdues parts, en termes de visibilitat o econòmics i col·laborarà en la difusió del Programa Escolar que promou la Candidatura entre aquelles empreses que es dediquin al subministrament de productes o material escolar.

El conveni també contempla la divulgació de les activitats relacionades amb la gastronomia o el turisme a través del Facebook i el Twitter de la Marca Cuina Catalana (segell de garantia que identifica els establiments i productes que elaboren cuina tradicional catalana arreu del país). Aquestes xarxes socials de la Marca fan difusió de totes les activitats relacionades amb la Candidatura.

Projecte de país

Durant la signatura de l'acte, Josep González ha indicat que PIMEC “és una entitat preocupada pel foment de la cultura i el manteniment dels valors socials. De fet, a PIMEC desenvolupem projectes per potenciar el consum de proximitat en tots els sectors de producció, contribuïm a la internacionalització de les empreses catalanes i vetllem perquè les empreses d’aquí inverteixin en el futur del territori. En aquest sentit, sempre estem disposats a col·laborar i treballar conjuntament amb totes aquelles entitats i organismes la finalitat dels quals sigui la projecció col·lectiva d’interessos socials i de país, com ara la candidatura Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat”.

Pepa Aymamí ha recordat que cuina catalana és un dels elements que conforma la nostra identitat com a poble i que la campanya és un projecte de país: “un projecte transversal de país que vol sumar i incorporar totes les iniciatives que es duen a terme arreu del territori amb l’objectiu que tothom interioritzi que disposem d’un patrimoni culinari viu i ric que cal conèixer, estimar, preservar, gaudir i divulgar”.

Per la seva part, el conseller Pelegrí ha felicitat les dues parts pel seu acord de col·laboració i ha manifestat que “la col·laboració de tots farà possible l’èxit de la Candidatura”.

El conveni té una durada d'un any i prorrogarà anualment si cap de les parts el denuncia fins el moment en que es doni per finalitzada la campanya. La campanya Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat, Candidatura UNESCO que promou la FICCG compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, les Diputacions, les universitats, la indústria agroalimentària i turística del país i bona part de la societat civil, per tal que tothom conegui un patrimoni que cal protegir i divulgar.

26/1/15

Vichy Catalán dóna relleu tridimensional al trencadís dels seus envasos


El trencadís és el signe d'identitat de la nova sèrie Gaudí, premi Liderpack 2014 al millor packaging de begudes

La nova sèrie Gaudí de Vichy Catalán incorpora el trencadís del geni modernista català en tots els seus envasos de vidre. La nova gamma d'ampolles, premi Liderpack 2014 al millor packaging de begudes, converteix el trencadís gaudinià en el nou signe d'identitat de la marca. Aquest element, que ja hi era present a les etiquetes de la genuïna aigua mineral natural Vichy Catalán, ara es fon en vidre creant un envàs atrevit, únic, que destaca visualment i també al tacte.

El nou disseny aprofita l'imaginari històric de Vichy Catalán i converteix el trencadís (un mosaic fet a partir de fragments ceràmics molt habitual en l'arquitectura modernista) en l'element més icònic de la marca. Un element que permet jugar amb la refracció de la llum quan travessa els relleus de la nova superfície i un element que per la seva rugositat característica també confereix a la nova ampolla una millor adherència. El resultat és una ampolla que transmet modernisme, exclusivitat i elegància. Una ampolla diferent, una ampolla única.



El trencadís de la nova gamma Gaudí de Vichy Catalán s'aplica com una extensió natural de l'etiqueta –on ja hi era present– que ascendeix fins al coll de l'ampolla. Al cor de la nova superfície destaquen, també en relleu, les sigles de la marca: VCH, que donen potència al disseny.

La nova gamma Gaudí homogeneïtza sota un mateix abric icònic diferents envasos d'aigua mineral i refrescos. Hi serà present en tots els envasos de la genuïna aigua mineral natural carbònica Vichy Catalán d'1 litre, 500 ml i 250 ml (reutilitzables i reciclables); en els envasos de 250 ml de Premium Tonic Water Vichy Catalán, VC Lemon i VC Plus (reutilitzables i reciclables), i també en els formats clàssics d'1 litre, 500 ml i 250 ml (reutilitzables i reciclables) de les aigües minerals naturals Font d'Or, Malavella i les Creus.

Els nous envasos de la gamma Gaudí en format 250 ml es començaran a distribuir entre els consumidors a partir de les properes setmanes. Les primeres ampolles que incorporen la nova identitat visual de la marca, el trencadís, són les de Premium Tonic Water Vichy Catalán, VC Lemon i VC Plus. Després d'aquest primer llançament es distribuiran de forma esglaonada tots els altres. A finals d'abril ja hi seran tots en el mercat.

13/1/15

Mataró Marina Barcelona será la base europea del equipo olímpico de vela de Brasil


·El equipo brasileño entrenará en aguas del Maresme hasta 2016

La dársena para superyates Mataró Marina Barcelona será la base europea del equipo olímpico de vela de Brasil. Varador 2000 empresa que gestiona Mataró Marina Barcelona ha llegado a un acuerdo con la Confederaçao Brasileira de Vela para que dicho equipo pueda entrenar, poner a punto la flota y preparar adecuadamente los Juegos Olímpicos de Río de Janeiro 2016 en un entorno cómodo, con una infraestructura de primer nivel y bien comunicado.

Mataró Marina Barcelona ha habilitado un espacio cubierto desmontable de 700 m2 y una explanada exterior de 300 m2 para que regatistas, entrenadores y personal de mantenimiento del equipo olímpico brasileño puedan trabajar y entrenar con total comodidad, discreción y privacidad y sin interferir en la actividad normal de la marina.

La Confederaçao Brasileira de Vela ya ha desplazado hasta las instalaciones de Mataró Marina Barcelona una parte importante del material de competición que utilizarán los deportistas de su equipo olímpico para entrenar en aguas del Maresme. En los juegos de Rio 2016 serán olímpicas las siguientes clases: 470 (masculino y femenino), RS:X (masculino y femenino), Laser (masculino), Laser Radial (femenino), 49er (masculino), 49er FX (femenino), Finn (masculino), Nacra 17 (mixto).

 El fomento de la vela y de la náutica deportiva es uno de los aspectos más destacados (junto a la creación de un espacio de formación y de nuevos servicios para las tripulaciones) del proyecto de explotación de la base para grandes esloras Mataró Marina Barcelona, que de la mano de Varador 2000 se ha convertido en pocos meses en un foco de dinamización del sector náutico del norte de Barcelona. De hecho, entre la capital catalana y Francia no existe otra marina de estas características.

Mataró Marina Barcelona, también acaba de obtener recientemente la certificación de calidad ambiental europea EMAS (Eco-Management and Audit Scheme), la normativa más exigente en materia de sistemas de gestión ambiental que existe en la Unió Europea. 

22/12/14

Varador 2000 - 30 anys (1984-2014)


Varador 2000 és una empresa nàutica amb seu a Arenys de Mar, líder del sector a Espanya especialitzada en la reparació i manteniment d'embarcacions a motor i vela de tota mena d'eslores. L'empresa, que el 2014 compleix trenta anys, també gestiona bases nàutiques per a superiots de grans eslora.

Josep Bernabeu / Serveis de Comunicació ha tingut cura de la realització d'un vídeo commemoratiu dels trenta anys de l'empresa. Durant aquestes tres dècades Varador 2000 s'ha convertit en un referent del sector nàutic al Mediterrani.


9/12/14

La Marca Cuina Catalana al programa Parc a taula de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona


El diputat d'Espais Naturals i Medi Ambient de la Diputació de Barcelona, Joan Puigdollers, i la directora general de la Fundació Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica (FIGCG), Pepa Aymamí, han signat avui un conveni de col·laboració per al desenvolupament d'accions conjuntes entre el programa Parc a Taula i la Marca Cuina Catalana.

 

L'objectiu del conveni entre la Diputació de Barcelona, mitjançant la Gerència d'Espais Naturals de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, i la FIGCG, és donar impuls a la Marca Cuina Catalana i a la candidatura de la Cuina Catalana com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.

Les actuacions de suport es materialitzaran a través del programa de desenvolupament econòmic Parc a taula, que pretén destacar, mitjançant la gastronomia, la producció artesanal i la viticultura de proximitat i de qualitat, els valors naturals, culturals i paisatgístics de la Xarxa de Parcs Naturals, així com promoure la participació dels equipaments pedagògics de la Xarxa de parcs del programa Coneix el patrimoni culinari català.

En el decurs de l'acte també s'ha fet la conferència sobre "Cuina de muntanya, la biodiversitat a taula" a càrrec de Francesc Ayats, coordinador de la candidatura "Vic Ciutat Creativa de la Gastronomia", una iniciativa per formar part de la Xarxa de Ciutats Creatives de la UNESCO en la categoria de gastronomia, impulsada pel Gremi d'Hostaleria d'Osona i la Fundació Institut Català de la Cuina i la Cultura Gastronòmica (FICCG) amb el suport de l'Ajuntament de Vic.

La Marca Cuina Catalana és un projecte nascut a iniciativa de l'Institut Català de la Cuina i la Fundació Viure el Mediterrani que pretén aconseguir que la gastronomia catalana sigui una marca cultural identificativa i amb l'objectiu de vetllar per la cuina tradicional i els productes alimentaris autòctons.


3/12/14

Red de contactos entre empresas




JOSEP BERNABEU
El networking está de moda. Hoy en día, una buena red de contactos entre empresas y profesionales es esencial para buscar y conseguir nuevas oportunidades de negocio. El networking o creación de redes de contactos puede hacer mucho por la competitividad de una empresa, especialmente si ésta es de tamaño medio o pequeño. Las pymes que utilizan correctamente su red de contactos mejoran su volumen de negocio, pues disponen de más contactos rentables al servicio de una misma idea, estrategia comercial o plan de marketing.

Gracias a las redes de contactos las empresas pueden conocer mejor a sus clientes, afianzar su relación con ellos, y al mismo tiempo identificar a nuevos clientes o socios comerciales. Las pymes que utilizan correctamente el networking detectan más rápidamente nuevas oportunidades de negocio y dan a conocer mejor su empresa y sus productos. Como afirman los expertos se trata, en definitiva, de vender, vender y vender. Pero con mayores garantías y seguridad.

La red de contactos entre empresas también es muy valiosa para fortalecer la posición de las pymes y afrontar retos de envergadura imposibles de asumir en solitario. En muchos casos la alianza con otras empresas de la red de contactos puede llegar a ser tan importante como la innovación, el marketing o estar presente en las redes sociales. La unión hace la fuerza, sobretodo si lo que se pretende es competir con éxito con empresas de gran tamaño o en los mercados internacionales.