PIMEC
col·laborarà amb la difusió de la campanya Cuina
Catalana Patrimoni de la Humanitat, Candidatura UNESCO.
La patronal,
a través
de la sectorial PIMEC Agroalimentària,
ha signat avui un conveni amb la Fundació Institut Català de la
Cuina i de la Cultura Gastronòmica (FICCG) -impulsora de la
campanya- mitjançant el qual PIMEC es compromet a difondre entre
tots els seus associats i per tots els mitjans possibles la
candidatura de la cuina catalana com a patrimoni cultural immaterial
de la humanitat en la modalitat de bones pràctiques.
El
conveni l'han signat Josep González, president de PIMEC, i Pepa
Aymamí, directora general de la FICCG, i ha tingut com a testimoni
el president de la Candidatura i conseller d’Agricultura,
Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), Josep Maria
Pelegrí, que amb la seva presencia a l'acte ha avalat de nou el
suport del govern català a aquesta Candidatura.
PIMEC
difondrà entre els seus associats (a través dels seus butlletins,
publicacions, newsletters
o d’altres mitjans de comunicació) les activitats que porti a
terme la FICCG per aconseguir el reconeixement de la cuina catalana
com a patrimoni de la humanitat per la UNESCO. La patronal també
afavorirà la creació de sinergies entre els seus associats i la
FICCG, per tal de cercar o establir acords de col·laboració i
esponsorització de suport a la Candidatura.
Així
mateix, PIMEC donarà suport
logístic a les accions que puguin emprendre els seus associats que
puguin esdevenir beneficioses per a ambdues parts, en termes de
visibilitat o econòmics i col·laborarà en la difusió del Programa
Escolar que promou la Candidatura entre aquelles empreses que es
dediquin al subministrament de productes o material escolar.
El
conveni també contempla la divulgació
de les activitats relacionades amb la gastronomia o el turisme a
través del Facebook i el Twitter de la Marca Cuina Catalana (segell
de garantia que identifica els establiments i productes que
elaboren cuina tradicional catalana arreu del país). Aquestes xarxes
socials de la Marca
fan difusió de totes les activitats relacionades amb la Candidatura.
Projecte
de país
Durant
la signatura de l'acte, Josep González ha indicat que PIMEC “és
una entitat preocupada pel foment de la cultura i el manteniment dels
valors socials. De
fet, a PIMEC desenvolupem projectes per potenciar el consum de
proximitat en tots els sectors de producció, contribuïm a la
internacionalització de les empreses catalanes i vetllem perquè les
empreses d’aquí inverteixin en el futur del territori. En aquest
sentit,
sempre estem disposats a col·laborar i treballar conjuntament amb
totes aquelles entitats i organismes la finalitat dels quals sigui la
projecció col·lectiva d’interessos socials i de país, com ara la
candidatura Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat”.
Pepa
Aymamí ha recordat que cuina
catalana és un dels elements que conforma la nostra identitat com a
poble i que la
campanya és
un projecte de país: “un
projecte transversal de país que vol sumar i incorporar totes les
iniciatives que es duen a terme arreu del territori amb l’objectiu
que tothom interioritzi que disposem d’un patrimoni culinari viu i
ric que cal conèixer, estimar, preservar, gaudir i divulgar”.
Per
la seva part, el conseller Pelegrí ha felicitat les dues parts pel
seu acord de col·laboració i ha manifestat que “la
col·laboració de tots farà possible l’èxit de la Candidatura”.