La
dàrsena tindrà una fondària mínima de 4,5 metres i 6 metres en
algunes zones
La
dàrsena per a superiots Mataró
Marina Barcelona
està ultimant les operacions per adequar el fons de la dàrsena a
les necessitats de calat de les embarcacions de gran eslora que
amarren habitualment en aquesta base nàutica. Des de fa tres
setmanes s'està procedint al buidat de pedres i roques del fons marí
per guanyar fondària. Amb aquesta operació la marina disposarà
d'una profunditat mínima de 4,5 metres a quasi tot el seu perímetre,
que pot arribar als 6 metres en algunes zones de la dàrsena.
Un
cop finalitzi l'extracció de roques s'hauran guanyat entre 1,5 i 2
metres de calat, fet que facilitarà l'entrada i amarratge de
vaixells de més eslora a tot el recinte. A més de guanyar calat,
l'operació també contribuirà a millorar l'estabilitat del moviment
de les aigües i a reduir la seva agitació. Les pedres que
s'extreuen del fons s'utilitzen per reforçar el contradic del moll
de ponent del port.
El
buidatge del fons de la dàrsena s'ha fet procurant no causar
trastorns destacables als usuaris de la marina. Varador
2000,
l'empresa que gestiona aquesta base nàutica, vol agrair la
comprensió que han mostrat en tot moment per les molèsties
causades, en el benentès que els beneficis generats són molt més
grans que les incomoditats temporals que hagin pogut patir.
El
projecte d'explotació de la nova base nàutica de Mataró per a
vaixells de gran eslora contempla –a més de la millora tècnica,
la gestió mediambiental i el manteniment i conservació de les
instal·lacions– la implementació de nous serveis per a les
tripulacions d'aquestes embarcacions (Crew
area
amb zones esportives i de lleure), la posada en marxa d'un espai de
formació i el foment de la vela i la nàutica esportiva, entre
d'altres.