Consultoria de Comunicació per a empreses i institucions / Gabinet de Premsa
Comunicació estratègica / Comunicació de Crisi / Serveis personalitzats
Més de vint-i-cinc anys d'experiència (mitjans de comunicació, comunicació institucional, consultoria de comunicació)

8/9/10

Vichy Catalan 1881 / Musa de l'aigua

La “musa de l'aigua” és el nou element icònic principal de Vichy Catalan 1881, l'ampolla d'edició limitada que rememora els orígens d'aquesta marca mítica d'aigua mineral natural carbònica. El nou envàs, que manté l'estètica de modernisme contemporani que caracteritza el producte, esdevé més atractiu amb la incorporació d'aquest element, que aporta valor afegit i bellesa a l'ampolla d'aquesta aigua “premium”.

La nova ampolla de l'aigua mineral natural carbònica Vichy Catalan 1881 es distribueix en un únic format reciclable de 750 ml en els canals d'hostaleria, alimentació i exportació.

8/6/10

Imira Entertainment és notícia al diari Expansión

El diari econòmic Expansión ha publicat avui (08/06/10) per mediació de Josep Bernabeu / SC, la notícia sobre la implicació de The Walt Disney Company en dos projectes de Imira Entertainment, Lucky Fred i Myo&Ga, dues de les sèries de l'empresa catalana que actualment es troben en procés de producció.



14/4/10

Ferran Adrià: “Els joves cuiners també han d’aprendre economia”

Ferran Adrià, considerat el millor cuiner del món, ha assegurat aquest matí que l’aprenentatge de l’economia ha de ser bàsic en la formació del futurs cuiners del país. Segons el xef català, que ha participat en un esmorzar amb Jordi Pujol i periodistes per parlar sobre creativitat i projecció internacional, “cal que algú expliqui als estudiants de cuina quin model econòmic és el mes correcte per poder tirar endavant un negoci i que aquest perduri en el temps”. El cuiner també ha defensat que “les escoles haurien d’ensenyar moltes més coses relacionades amb la salut i la alimentació”.
 
Ferran Adrià. Foto: Josep Bernabeu
 Adrià ha destacat en tot moment que l’educació juga un paper clau en la cuina, tant que es pot afirmar que “si no hi ha educació no pot haver-hi creativitat”. Segons el xef amb més projecció internacional del país, “la creativitat no es pot magnificar, doncs si no hi ha esforç res funciona, ni la creativitat”. A més de l’esforç i l’educació, Adrià ha destacat altres dos qualitats que són imprescindibles per estimular la creativitat: “la valentia i la passió”.

Durant la seva intervenció davant la premsa, el cuiner ha assegurat que “els que hem tingut la sort de triomfar a la vida tenim el compromís de retornar alguna cosa a la societat”. En aquest sentit ha indicat que “jo mai he dit no a res que em demanin pel meu país”.

29/3/10

Presentació de la marca Cuina Catalana

Avui s'ha presentat a Barcelona la marca Cuina Catalana, el nou símbol d'identitat de la gastronomia tradicional que s'elabora a Catalunya. La marca, que és una iniciativa de la Fundació Institut Català de la Cuina (FICC) i de la seva directora, Pepa Aymamí, aixoplugarà a tots els establiments de restauració (restaurants, pastisseries i comerços gourmet) que elaboren cuina tradicional catalana arreu del país. De moment ja han obtingut la homologació de la marca 90 establiments.

La presentació de la marca, que s'ha fet aquest migdia a l’aula restaurant de l’Escola de Turisme CETT, ha anat càrrec de la directora del FICC, Pepa Aymamí. A l'acte han assistit restauradors de reconegut prestigi, el director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, el director general de l'Agència Catalana de Turisme, Ignasi de Delàs, i el director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran.
Durant la presentació Aymamí ha assenyalat que “la marca Cuina Catalana és una marca global, l'única que abasta tot el territori català, que neix amb l'objectiu de preservar i difondre el nostre patrimoni culinari i que aquest tingui el reconeixement que es mereix”. Segons ha explicat la directora del FICC, “en una època en que impera la moda de l'alta cuina, la marca neix de la necessitat de posicionar la cuina tradicional i de reconèixer, d'una forma tangible, el nostre patrimoni gastronòmic”.

La marca, que està avalada per un un estudi científic únic i excepcional, el Corpus de la Cuina Catalana, “vol dignificar –segons ha indicat Aymamí– i carregar de significat la feina de centenars de restauradors que honoren amb els seus plats el patrimoni culinari català”. Així, tots els establiments que obtinguin la homologació de la marca Cuina Catalana per part del FICC lluiran un segell de garantia únic a l'exterior de l'establiment. La marca també ha de servir per promoure el consum de productes alimentaris autòctons de qualitat i de temporada

Aquest segell de garantia –una C majúscula en negreta amb una cullera vermella en posició vertical invertida a la seva dreta sobre fons blanc– també s'aplicarà a les cartes dels restaurants, que marcaran amb aquest logotip tots els plats de cuina catalana que elaborin.

El Corpus de la Cuina Catalana és la base que sustenta la marca Cuina Catalana, el seu aval científic. El Corpus és el receptari més complet que mai s’ha fet de la nostra cuina, l’autèntic inventari del patrimoni popular gastronòmic català. Sense el Corpus, la marca Cuina Catalana no tindria raó de ser. El Corpus, que ara es troba en fase de revisió i ampliació, inclou més de 900 receptes – entre entrants, primers i segons plats i postres– que conformen el cànon de la nostra cuina.

3/3/10

Ishii Yumio: “Els enginyers no s’han d’implicar en abusos de poder, han de rebutjar i condemnar la corrupció”

L'enginyer japonès Ishii Yumio, president del Comitè de Prevenció de Desastres de la World Federation of Engineering Organisations (WFEO), ha declarat avui a Barcelona que "els enginyers no s'han d'implicar en abusos de poder, han de rebutjar i condemnar la corrupció". Yumio, que participa en la Segona Conferència Internacional sobre Ètica i Valors Humans a l'Enginyeria (ICEHVE'10), ha estat contundent: "el suborn s'ha de perseguir i castigar, s'ha de lluitar enèrgicament contra la corrupció i s'ha de promoure la transparència". El conferenciant, que ha dissertat sobre la conducta ètica dels enginyers, ha afegit que per eliminar la corrupció les grans empreses d'enginyeria han d'eliminar els pagaments, les comissions i les propines als funcionaris públics, doncs aquests pagaments "són una vergonya".

Ishii Yumio i Maria Jesús Prieto, presidenta dela WFEO. Foto: Josep Bernabeu
Yumio ha defensat en tot moment que els enginyers han de treballar perquè es reforci "l'ètica i el compliment de les lleis" i ha denunciat que en molts casos els comportaments corruptes tenen molt a veure "amb la idiosincràsia, la permisivitat, les lleis i els hàbits culturals dels països". En aquest sentit, ha destacat el codi ètic que regeix en el col·lectiu d'enginyers del seu país, que està inspirat "en la cultura tradicional japonesa, en el confucionisme, el sintoisme, el cristianisme i fins i tot en el codi ètic i moral dels samurais". L'enginyer ha explicat que durant la darrera dècada al Japó s'han imposat un parell de sancions milionàries a empreses d'enginyeria per casos de corrupció i suborn "que també han implicat penes de presó".

En un moment de la seva intervenció, Ishii Yumio també ha indicat que la globalització ha fet canviar "el nostre codi ètic (el japonès) però es mantenen inalterables els conceptes de servei a la societat, el compliment de les normes establertes, el respecte a la natura, el desenvolupament sostenible, la justícia, la integritat en el treball, la imparcialitat i el lideratge". El conferenciant ha afegit que l'ètica dels enginyers "ja no ha de ser personal, sinó global i internacional, i ha d'abastar totes les disciplines".

Segons María Jesús Prieto, presidenta de la Conferencia i la WFEO, la lluita contra la corrupció en enginyeria és un element clau. “La societat comença a dotar-se d’elements contra la corrupció i molts governs ja estan posant en pràctica mesures a favor de l’ètica i de lluita contra la corrupció: codis de conducta, metodologia, penalització d’aquestes pràctiques... Ara només falta que els que assumeixen funcions publiques tinguin també uns codis de conducta irreprotxables que garanteixin la seva eradicació”.

2/3/10

Barry Grear: “La lluita contra la cultura del no comença per no enganyar la gent”

No es poden construir ponts que no porten enlloc i mai s’ha de prometre allò que no es pot complir”, ha assegurat Barry Grear, expresident de la World Federation of Enginneering Organisations (WFEO), en el decurs de la conferencia inaugural del Segona Conferencia Internacional sobre Ètica i Valors Humans a l’Enginyeria que avui ha començat a Barcelona. Amb aquest símil, Grear ha volgut sintetitzar l’esperit de rigorositat i ètica que ha de guiar l’actuació dels enginyers, tot defensant el codi deontològic que ha promogut l’organització de la qual en forma part.
Barry Grear durant la seva intervenció. Foto: Josep Bernabeu

 Segons aquest enginyer australià, que ha dissertat sobre el tema de l’Enginyeria i la cultura del no, els professionals de l’enginyeria han de fer molta pedagogia per lluitar contra la cultura del no, és a dir, per convertir un no social inicial a qualsevol projecte en un sí sense condicions. Per aconseguir-ho és imprescindible “no enganyar a la gent, fer calendaris raonables, donar molta informació durant l’execució dels projectes i al final, si cal, celebrar-ho i recompensar a la gent”. En opinió de Grear, l’enginyer “ha de ser valent, no crear falses expectatives, no donar respostes precipitades i convèncer amb arguments”. Amb aquesta recepta es pot aconseguir “que els individus d’una comunitat acabin entenent i creient que el que és bo per a la comunitat també ho és per a ells”. “Només així –ha afegit– podem transformar el no inicial a un sí, fins i tot si el projecte el fan al pati de casa seva”, ha ironitzat.

La intervenció d'en Barry Grear va assolir un ampli ressò mediàtic. A continuació els exemples d'El Periódico, que el va entrevistar i el diari econòmic Cinco Días.