Consultoria de Comunicació per a empreses i institucions / Gabinet de Premsa
Comunicació estratègica / Comunicació de Crisi / Serveis personalitzats
Més de vint-i-cinc anys d'experiència (mitjans de comunicació, comunicació institucional, consultoria de comunicació)

23/2/07

Carta de Serveis 2007-2011 del Consell Comarcal del Maresme

El Consell Comarcal del Maresme acaba de presentar la seva Carta de Serveis 2007-2011. Aquesta publicació és un compendi dels serveis que aquest organisme públic comarcal ofereix a tots els ajuntaments del Maresme. Al llarg de més vuitanta pàgines, el Consell desgrana tots els serveis que tenen com a finalitat última satisfer les necessitats i expectatives de tots els usuaris de tots els pobles i, alhora, ajudar a construir una comarca territorialment equilibrada, ambientalment sostenible, socialment justa i econòmicament puntera.

L'autoria de tots els textos d'aquest llibre correspon a Josep Bernabeu.


9/2/07

Carsharing, la mobilitat intel·ligent

Barcelona ha estat pionera a l'hora d'implantar una nova forma de tenir cotxe a Espanya: el carsharing, un sistema basat en l'ús compartit d'una flota de vehicles que ofereix la possibilitat d’utilitzar l'automòbil només quan es necessita, sense haver de ser-ne el propietari. El carsharing és l'opció de la mobilitat intel·ligent, doncs afavoreix una reducció dels costos individuals i socials i promou la racionalització en l’ús dels mitjans de transport. El servei funciona des de març de 2005 de la mà de l'empresa Avancar Carsharing, que disposa d'una flota de 72 de vehicles de diferents models i tipologies repartits en més de vint aparcaments per tota la ciutat. El servei també funciona des d'aquest estiu a Granollers, Sabadell i Sant Cugat de Vallès.

Aquest nou concepte de mobilitat, que ja té més de mil adeptes a Catalunya, parteix de la base de que el cotxe és imprescindible perquè el transport públic no pot cobrir totes les necessitats de mobilitat que té la població. També té clar però, que en els grans nuclis urbans una mobilitat basada únicament en l'ús del cotxe privat és insostenible. Amb aquesta diagnosi, la possibilitat que ofereix el carsharing d'utilitzar el cotxe només quan sigui estrictament necessari fa factible un nou escenari de mobilitat (ús de la via pública i dels espais d’aparcament més racional) i una millor combinació entre els mitjans de transport públics i privats.
 



6/12/06

Bigas Luna: "Avui la modernitat està a la perifèria"

El cineasta català Bigas Luna va declarar ahir en el decurs d’un esmorzar de premsa amb Jordi Pujol que actualment els elements de modernitat es troben “a les perifèries de les grans ciutats”. Això configura un món, el de les juanis, que és el que “he volgut desgranar socialment amb la meva darrera pel·lícula Yo soy la Juani.

Segons Bigas Luna la juani es pot convertir “en una icona ibèrica”. En opinió del director de cinema, les perifèries urbanes han perdut la por d’abans i ara transformen la realitat amb mitjans diferents “com el cotxe amb tunning, la moda personalitzada, el llenguatge dels mòbils i un sentit de la comunicació efectiu i directe” fins el punt que –segons Bigas Luna- els analfabets dels segle XXI “serán els que no sàpiguen fer pel·lícules encara que sigui amb un mòbil”.

Pujol obsequià Bigas Luna amb un pernil. Foto: Josep Bernabeu
Per la seva banda Jordi Pujol ha destacat que a Catalunya “l’ascensor social ha funcionat correctament durant les darreres dècades”. Segons Pujol les juanis que Bigas Luna ha retratat a la seva darrera pel·lícula “no tenen por o són deshinibides i ambicioses i, en el fons, acaben sent molt capitalistes”. Pujol ha afegit que les juanis acabaran acceptant que “el país necessita un cert grau de normes socials per tirar endavant i que elles seran part important d’aquest procés”. A diferència d’altres moviments com l’okupa “en el que hi ha gent de casa bona”, les juanis tenen “una càrrega positiva important”, ha indicat Pujol.

Jordi Pujol i Bigas Luna van debatre per espai de dues hores davant d’un grup de periodistes sobre la simbologia i el fons social que destil·la el darrer film del director català. Durant aquest trobada Bigas Luna també va destacar que a l’escola, la política i l’economia “els hi falta modernitat i estar més al dia del que passa socialment”.


19/10/06

PSM presenta en Madrid el programa "3A de Retención 1 to 1 de Clientes"

PSM, empresa líder en el mercado español en el diseño, implementación y gestión de programas de marketing relacional, ha presentado hoy en Madrid en el transcurso de una rueda de prensa su programa “3A de Retención 1 to 1 de Clientes.
Se trata de un programa singular, “único en el mundo en su género”, que está basado en el concepto 1 to 1, el concepto de marketing actual más avanzado. Introduce un diseño revolucionario desarrollado por la Universidad de Girona (UdG) que se fundamenta en la incorporación de técnicas estadísticas aplicadas al Customer Intelligence y la inteligencia artificial, que está gestionada por una plataforma informática. 

  El programa, presentado por el consejero delegado de PSM Ricardo Mollet, alerta de las posibles fugas de clientes que pueden tener las empresas en un determinado momento, y pone en marcha unos innovadores procesos de análisis y aplicaciones que activan, de forma automatica, las acciones comerciales de comunicación y promoción necesarias para retenerlos.

Según Mollet, los beneficios de la aplicación de un programa 3A son “retener a los clientes, alargar su vida media como tal, utilizar los recursos con la máxima eficacia y aumentar la rentabilidad”. La clave está, según ha indicado en la rueda de prensa, en aplicar adecuadamente la filosofía del marketing 1 to 1 creada por Don Peppers y Martha Rogers, que se basa en cuatro pasos estratégicos: identificar los clientes individualmente; diferenciar la base de clientes usando un modelo de valorización basado en el rendimiento efectivo y en el potencial de crecimiento (la cuota de negocio del cliente que hasta ahora va a los competidores); definir las necesidades de los clientes de mayor valor y desarrollar estrategias de integración con ellos (los de mayor valor) para ofrecerles un servicio único, "customizado".

14/9/06

Giulio Andreotti: “Europa ha de regular les polítiques d'immigració”

Les polítiques d’immigració s’han de regular des de l’àmbit europeu, ha declarat aquesta tarda a Barcelona el senador italià Giulio Andreotti en el decurs d’una roda de premsa que ha ofert acompanyat de Jordi Pujol abans de pronunciar la conferència “Del somni a la realitat d’Europa. Aquest era el camí?, que ha organitzat el Centre d’Estudis Jordi Pujol. Andreotti s’ha manifestat favorable a “regular els fluxes d’immigrants a partir d’acords de contractació en els països d’origen”.

El veterà polític italià ha dit que Europa necesita immigrants atès que moltes tasques i feines, “com les del camp, si no les fan ells ja no les vol fer ningú”. En aquest sentit ha recordat que un país com Itàlia, que en el passat ha tingut una forta immigració, “ha de saber valorar els beneficis que reporta l’afluència d’immigrants”. El senador es va referir al fet que en el passat ciutats com Roma havien arribat a acollir, de cop i en un any, 250 mil immigrants.

Andreotti es va manifestar favorable a la integració de Turquía en la Unió Europea, “tot i que encara s’han de superar molts obstacles”, i a que la ONU “prengui mesures urgents per resoldre el conflicte entre Israel i Palestina”. A preguntes dels informadors, també ha confirmat que el grup de senadors vitalicis italians no recolzaran canvis en lleis que afecten a temes com l’avortament o els matrimonis entre homosexuals.

Andreotti i Pujol conversen abans de la conferència. Foto: Josep Bernabeu
Sobre els deu anys d’assetjament judicial que ha patit al seu país, el senador ha indicat que tot el procés contra la seva persona “ha tingut una clara finalitat política” i que tampoc “sent cap mena de rancunia particular envers ningú”.

Davant d’un auditori amb més de tres centes persones Andreotti, presentat per l’expresident de la Generalitat Jordi Pujol, ha pronunciat la conferència programada, on ha fet una anàlisi exhaustiu sobre tot el procés de consolidació de la consciència europea i dels esdeveniments més importants que han ajudat a consolidar l'actual Unió Europea.


20/6/06

Joan Laporta: “El Barça és un club amb ànima”

El president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta, ha indicat avui que un dels trets diferencials del Barça actual és que “no és una marca, és un club que té ànima”. El dirigent blaugrana ha fet aquestes declaracions en el decurs d’un esmorzar amb periodistes organitzat pel Centre d’Estudis Jordi Pujol, en el que també ha participat l’expresident de la Generalitat.

Laporta que s’ha centrat en la incidència social del Barça, ha remarcat que l’actual plantilla i tot el cos tècnic comparteixen una característica comú: “la seva humilitat i la seva humanitat”. “La imatge actual del Barça no s’associa a un bon model de gestió o a un bon model econòmic, que els tenim, sinó a una imatge humana i solidària”, ha dit el president blaugrana. Laporta ha assegurat que continuaran treballant en aquesta línia per tal d’engrandir encara més la imatge i l’impacte social del club a nivell internacional.

El president del Barça i Jordi Pujol. Foto: Josep Bernabeu
Seguint aquest fil argumental, el president blaugrana també ha indicat que el Barça ja és més que un club a Catalunya i a Espanya i “ara volem que també ho sigui al món, tot vehiculant projectes solidaris i humanitaris”. En aquest sentit ha anunciat que la samarreta del primer equip en comptes de publicitat, la propera temporada lluirà un missatge humanitari.

Jordi Pujol ha assenyalt que la idea de que el Barça sigui més que un club al món “és genial”, i ha afegit que l’entitat blaugrana hauria d’abocar esforços en el continent africà, “el gran pecat col·lectiu de la humanitat”. La Fundació del Futbol Club Barcelona també hi destina una bona part del seu pressupost a temes humanitaris i solidaris.